І. В. Семенюк, вчитель початкових класів
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Червоне Гайворонського району
Кіровоградської області
Комплексна робота з
текстом
(для
учнів 4 класу)
Ми піклуємося про те, щоб у свідомості,
в емоційній пам’яті дітей назавжди залишилися дрібні деталі рідної природи, ті
незабутні куточки, з яких поступово складається світ, дорогий людині.
В. Сухомлинський
Коротенькі казкові оповідки Василя
Сухомлинського високоморальні, сповнені любові до рідної природи, до всіх і до
всього живого. Вони є тим благодатним
засобом, за допомогою якого можна
забезпечити комплексну реалізацію як навчальних, так і виховних завдань. Використовуючи казки
В. О. Сухомлинського можна побудувати завдання з літературного читання, української мови, математики, природознавства, трудового
навчання, образотворчого мистецтва.
Тож скористаємося літературним спадком
В. О. Сухомлинського.
Прочитайте
казку.
Вранці на пасіці
Повернулася бджілка
додому. Віднесла мед у вулик, вилила в мисочки маленькі. Та й полетіла до
подружки своєї. Розповіла їй про яблуню, про кульбабу. Та й полетіли вони разом.
А сонце світило над
усім світом. Воно гріло і яблуню, і зелений луг, і ставок. І бджоли радісно
співали, бо є сонце. І золоті сонечка квітів.
В. О. Сухомлинський
______________
·
Пасіка – це
кілька розміщених поруч вуликів та територія, на якій вони розташовані.
Завдання з літературного читання
Дайте
відповіді на запитання:
1. Коли
бджола вилетіла з вулика?
2. Що
побачила вона пролітаючи над лугом?
3. З
чим порівнюються квіти кульбаби?
4.
Чому бджоли радісно співали?
Знайдіть в тексті епітети до слів
і запишіть їх.
Ранок
– ______________________________________________
;
квіти –
_______________________________________________;
килим – _____________________ ;
мисочки – ___________________ ;
сонечка
– ____________________ .
Зֹ’єднайте частини прислів’я:
Бджола
летить, мед у вуликах прибуває.
Бджола
мала, до
меду дійдеш.
За
бджілкою підеш – де
мед пахтить.
Коли літо
погожим буває, а й та працює.
Придумайте власний заголовок до
казки. Обгрунтуйте його.
Завдання з української
мови
Допишіть словами з тексту:
Квіти
кульбаби схожі на ___________________________________ .
Вставте літери, які загубилися:
Вул
_ к, з _ мля, з _ лений, сон _ чко, пол _ тіла, пов _ рнулася, в _ ликі.
Завдання
з математики
1.
Середня швидкість бджоли 400 м/хв. Яку відстань подолала бджілка перелітаючи
від вулика до лугу, якщо вона була в дорозі 12 хв?
2. Довжина зеленого лугу, на якому ростуть кульбабки, становить 234 м, а
ширина – у 6 разів менша. Визначте площу зеленого лугу.
3.
Одна бджолина сім’я за літо заготовляє 150 кг меду. Скільки кілограм меду
заготовить 23 таких сім’ї?
Завдання з музичного мистецтва
Прослухайте звуки бджоли,
скориставшись посиланням
Гарного вам прослуховування!
Завдання з трудового навчання
Використовуючи кольорові серветки (для квітки), папір (для
листочків), картон (для основи), клей та ножиці спробуйте виготовити одну або декілька кульбабок. За
потреби зверніться за допомогою до дорослих.
Завдання з образотворчого мистецтва
Намалюйте бджілку,
скориставшись покроковою інструкцією.
1. 2.
5.
У вільну хвилину
Зіграйте у гру та допоможіть бджілці зібрати всі
квіти.
Яким шляхом має пролетіти бджілка, щоб
дістатися до кульбабки?
Список використаних джерел
1. Сухомлинський
Василь. Казки Школи під Голубим Небом: казки, притчі, оповідання / Упорядник О. В. Сухомлинська. – К.: Рад. шк.,
1991. – 191 с.; іл.
Немає коментарів:
Дописати коментар