Інтерактивна виховна година з елементами свята
для учнів початкової школи
Семенюк І. В., вчитель початкових класів
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Червоне
Гайворонського району
Кіровоградської області
- Живи, добро звершай!
Та нагород за це не вимагай!
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина стара –
Людина починається з добра.
Л. Забашта
(Дзвони Миколая )
Ведучий:
Наш
народ у році має гарних свят багато
Та
ніяке не замінить дітям одне свято.
Ведучий:
Коли
зимонька надходить, земля примерзає
До
діточок іде в гості свято Миколая.
Учитель:
Щороку приходить він у кожну родину з миром і дарунками.
Для дітей стає чарівною казкою, коли невідомо як з’являється
вночі і кладе під подушку, або у черевичок такі бажані гостинці.
Учитель: А хто ж такий Святий Миколай? (діти дають
відповіді)
Учитель: Так це Святий, але я хочу
розповісти вам про його земне життя.
Десь 1700 років тому у заможній родині народився маленький хлопчик, якого назвали Миколою. Нічого не бракувало малому Миколі – ні одягу, ні їжі. Та через деякий час він залишився сиротою, спочатку померла мама , а за нею і тато. Хлопчик ріс під опікою чужих людей. Він часто виходив на вулицю погратися з дітьми. Це були діти небагатих батьків. Микола їх жалів, але не знав, як допомогти.
Десь 1700 років тому у заможній родині народився маленький хлопчик, якого назвали Миколою. Нічого не бракувало малому Миколі – ні одягу, ні їжі. Та через деякий час він залишився сиротою, спочатку померла мама , а за нею і тато. Хлопчик ріс під опікою чужих людей. Він часто виходив на вулицю погратися з дітьми. Це були діти небагатих батьків. Микола їх жалів, але не знав, як допомогти.
Був у Миколи старий учитель. Одного разу вони читали
Святе Письмо: «Коли ти робиш добро, нехай твоя правиця не знає, що робить
лівиця…»
- Як це розуміти? – запитав в учителя замислений Микола.
- Коли ти робиш добро іншому, то не треба про це голосно
всім розказувати. Краще не хвалитися своїми добрими вчинками.
Стояла глибока осінь. Миколка знав, що багато дітей
у їхній околиці живуть бідно, у голоді і холоді.
От родина старого Олександра. Мати хвора, в Петра немає
взуття, а мала Софійка вранці збирала на дорозі хмиз, щоб було чим затопити в
печі.
Увечері Миколка тихо, щоб слуги не бачили, подався до
комори. Набрав у торбину борошна, налив пляшечку олії, набрав повні кишені
яблук, відшукав у своїй скриньці пару нових шкарпеток, нові постолики. Все це
склав у велику торбину і сховав під своїм ліжком. Коли в домі всі
поснули, він тихенько вислизнув із ліжка, пробрався до Олександрової хатини,
поклав там торбину й чкурнув додому.
Вранці старий Олександр не міг натішитися щедрими
дарунками. Але хто це міг зробити? Кому подякувати?
З того часу Миколка часто робив такі дарунки бідним
сусідам. Люди молили Бога за невідомого, який їм допомагає. Та ніхто не здогадувався,
що то був Микола.
Миколині слуги стали помічати, що зникають харчі, одяг, паливо з комор. Стали пильнувати. Одного разу, коли Миколка тільки-но склав торбинку і вийшов із свого подвір’я, його наздогнав старий слуга. Думав, що то злодій. Тоді й стало відомо всім, хто піклується про бідних.
Миколині слуги стали помічати, що зникають харчі, одяг, паливо з комор. Стали пильнувати. Одного разу, коли Миколка тільки-но склав торбинку і вийшов із свого подвір’я, його наздогнав старий слуга. Думав, що то злодій. Тоді й стало відомо всім, хто піклується про бідних.
Минули роки. Микола вивчився, став священиком. Усе своє
добро роздав бідним людям і служив їм, як тільки міг.
Пісня «____________________________»
Напередодні Свята Миколая ми поговоримо з вами про
доброту – дуже важливу і потрібну для кожного з нас чесноту.
«Добре» , засвідчуємо ми, коли нам приємно, радісно і
затишно.
«Добре», кажуть наші батьки, друзі чи знайомі, коли ми
зробили щось хороше і корисне іншим людям.
В основі
всіх наших добрих почуттів, слів і вчинків лежить поняття добра. А щоб добра у
світі стало більше, нам самим потрібно бути добрими – говорити хороші слова,
добре ставитися до інших, робити добрі справи. Людина, яка робить добро, є
такою щасливою, як і та, кому вона його зробила. Тому добро завжди пов’язане з
такими чеснотами, як чуйність, милосердя, доброчинність, щирість,
справедливість. На добро, зроблене для вас іншими, треба відповідати також
добром бо найвища наука життя – мудрість, а найвища мудрість – бути добрим.
Доброта і чуйність, співпереживання і щиросердність, уміння розуміти чужий
біль, вчасно підтримати у важку хвилину – це повинно бути у характері кожної
людини.
Учитель: Дуже багата наша мова різними прислів’ями і
приказками про добро.
«Народний золотослів»
Напередодні класи отримали завдання знайти приказки,
прислів’я про добро
Добро робити ніколи не …пізно.
Хто людям добра бажає, той і собі… має.
Без доброго діла немає доброго… імені.
За добро добром…платять.
Світ не без добрих …людей.
Хто
добра людям бажає, той і сам …добро має.
Добре діло твори …сміло.
Добро не лихо, ходить у світі … тихо.
Добрі діла тихо ходять, а злі дзвонять, …як дзвони.
Коли люди до тебе добрі, то ти будь ще … добрішим.
Добро роби скільки можеш, від того ніколи не … занеможеш.
Не всяка стежечка без спориша, не в кожної людини …добра душа.
Робиш добро не кайся, робиш зло …на зло і сподівайся.
Не одежа людину красить, …а добрі діла.
Добре діло твори …сміло.
Добро не лихо, ходить у світі … тихо.
Добрі діла тихо ходять, а злі дзвонять, …як дзвони.
Коли люди до тебе добрі, то ти будь ще … добрішим.
Добро роби скільки можеш, від того ніколи не … занеможеш.
Не всяка стежечка без спориша, не в кожної людини …добра душа.
Робиш добро не кайся, робиш зло …на зло і сподівайся.
Не одежа людину красить, …а добрі діла.
Створення «Дерева Доброти»
Діти в залі одержують листочки з написами:
«Чесність»,
«Злість», «Грубість», «Повага», «Зло», «Ненависть», «Милосердя»,
«Любов», «Байдужість»,«Боягузтво», «Добро», «Людяність», «Підступність»,
«Доброзичливість», «Жадібність», «Чуйність»,
«Терпимість», «Заздрість», «Щедрість», «Ввічливість»
— Прикрасимо наше дерево Доброти.
(Діти прикріплють листочки із відповідними написами до гілок дерева)
Гра «Якщо ти добра людина, то повинен …»
Умови гри. Якщо людина повинна робити те, що я називаю, то ви плескаєте в долоні, а якщо ні, то нічого не робите.
·
Берегти
рідну природу та охороняти її.
·
Шанувати
працю інших людей.
·
Галасувати,
коли хтось відпочиває.
·
Обманювати,
сваритися, хвалитися.
·
Насміхатися
з чужого горя.
·
Не
слухати батьків.
·
Ділитися
тим, що в тебе є.
·
Ображати
інших.
·
Захищати
слабшого.
·
Допомагати
друзям у біді.
·
Бути милосердним,
чуйним, сердечним, щирим.
·
Допомагати людям похилого віку.
·
Захищати слабкого.
·
Бути завжди
ввічливим.
·
Хвалитися, коли зробив добрий вчинок.
·
Шанувати батьків.
А
що б ви хотіли зробити для людей?
Учитель:
Чому нам слід робити добрі
вчинки?
Як ви думаєте, чи достатньо для
радості у житті тільки ігор і розваг?
А які добрі вчинки можете
робити ви? (діти дають відповіді)
Добрі справи класів
(кожен клас представляє заповнені листи добрих справ)
Пісня «_______________________________________»
В е д у ч и й: За традицією святкування діти пишуть листи
Миколаю зі своїми проханнями.
(Розказують віршики і кидають
листочки у поштову скриньку)
1.
Поспішаймо, поспішаймо із листами,
Бо
вже їде Святий саночками.
Не
забули ми листочки написати
Та
й Святого Миколая попрохати.
2.
- Я ляльок багато маю,
Але
прошу Миколая,
Щоб
приніс мені новеньку,
Кучеряву
і гарненьку.
3.
- Я хотів би дві машинки
І
солодкі мандарини.
Але
що це? Що я бачу?
Чому
наш Олежка плаче?
4.
- Мені сумно, як згадаю
Бліду
дівчинку з трамваю.
В
неї дуже хворі ніжки
І
вона не ходить пішки.
Я
не хочу ні машинок,
Ні
солодких мандаринок.
Я
прошу у Миколая:
Хай
ту дівчинку знайде
І
на ніжки підведе.
5. - Я також собі згадала,
Як
цукерки купувала...
Біля нас живе бабуся,
Що
просити хліба мусить,
Бо не може вже ходити,
І ніхто у цілім світі
Про старесеньку
не дбає
І
нічим не помагає.
Прошу я у Миколая
-
Хай про неї він згадає.
Все, що він мені готує,
-
Хай бабусі подарує.
6. Святий Миколаю,
Я
тебе благаю:
Пошли
щастя й світлу долю
Козацькому
краю.
Дідусь
і бабуся —
Щоб
були здорові,
Татусь
і матуся —
Щоб
жили в любові.
Усім
добрим діткам
Принеси
гостинці
І
подаруй Божу ласку
Кожній
дитинці.
7. До Святого Миколая
Я
слова свої звертаю:
Цілий
рік була слухняна,
Поважала
тата й маму.
Іграшки
свої складала,
Друзів
я не ображала.
Вчилася
щодня читати,
Рахувати
і писати.
Тож,
Святенький Миколаю,
Ти
прийди скоріш, благаю.
8. Завтра в наш рідний край
Завітає
святий Миколай,
Принесе
в своїй торбинці
Для
усіх дітей гостинці.
Я
святого Миколая
У
віконце виглядаю,
Жду
даруночків, благаю,
Прийди швидше, Миколаю
9. - Я у Миколая прошу
Не
цукерок і не грошей,
А
здоров'я мамі й тату,
Миру,
щастя в нашу хату,
Миру,
щастя всій родині,
Усій
нашій Україні.
10.
Гей, пошлемо листочки до раю:
"Не забудь нас, Святий Миколаю!
Не
забудьте про нас, янголятка!
Вас
прохають і хлопці, й дівчатка.
11. Завжди ми були чемні і милі,
До
школи охоче ходили,
Шанували
матусю і тата
Та
любили сестричку і брата.
12. Гей, пошлемо листочок до раю:
"Ми
чекаєм, Святий Миколаю!
Ми
чекаємо вас, янголятка!
І підпишемо: хлопці й дівчатка!"
Флеш-моб «Святий,
святий Миколай, ти до нас прийди, прийди»
Галявина лісу. З-за
кущів виходить Ведмідь, Вовк, Лис, Заєць.
В о в к: Гей, Бурмиле, чи
ти чув,
Чи
ти бачив, хто це був?
В е д м і д ь: Бачить-бачив,
чути-чув,
Але
що це - не збагнув!
Л и с: До Святого
Миколая
Діти
тут листи вкидають.
З а є ц ь: І у голос
розказали
Все,
чого собі бажають.
В о в к: Жаль. Ой жаль, мій
любий брате,
Що
не вмієм ми писати! (Замріяно)
Дуже
- ах! - хотів би я
Хоч
маленьке порося!
З а є ц ь: Ой, стидайся! У
Святого
Як
проситимем такого?
Краще
побажай собі
Ось
капустоньки хоч дві!
В е д м і д ь: Ну, смішний ти,
куцохвостий!
Та
ж хіба коли Вовк просить?
(звертається до Вовка)
Все
вовкам, а ось я
З'їв
би меду горщик, два.
Л и с: Звісно, мед - це
не найгірше,
Але
курочку смачніше
Заїдати
на обід –
Та
про це просить не слід!
У
Святого Миколая
Я
хоч масла попрохаю.
Заєць. Ой щось довго він не йде,
Чи дороги не знайде.
Ведмідь. Гей, всі хто в лісі мене чує,
Хай не дуже панікують.
Швидко всі збирайтеся,
Терпінням запасайтеся.
Жде ось лісова вся школа,
Чи прийде святий Микола.
Лисичка. Починає вже смеркати,
А святого не видати.
Чи надії всі
даремні
Може, ви були нечемні?
МУЗИКА «Звуки хуртовини»
Чортики (виходять з-за
ялинки, обтрушуються).
1.Може, даремно
сюди ми припхалися,
Замерзли, ще й нежиті набралися (чихають)
Брели снігами без
кожухів,
Підморозили носи і вуха.
Може друзів тут наших нема -
Тоді все
пропало, тоді все дарма!
2.Накрутили ми купу різок
На
усіх нечемних діток.
Тут
стане всім: дівчаткам-задавакам
І
хлопцям-розбишакам.
Які
не слухають ні мам. ні татусів.
Ха-ха!
Хі-хі! Ха-ха! Хі-хі!
От даруночки такі
ТАНЦЮЮТЬ
1.Трохи розігрілися…Цить!
Чути здаля сніг скрипить!
2.Хтось надходить… На хвилинку
Заховаймось за ялинку.
Виходить 2 дітей
Валерія: Миколко, сьогодні до нас святий Миколай прийде!
Миколка: Еге ж. Він чемним дітям подарунки принесе.
Валерія: А ти був чемним?
Миколка: Так! А ти ?
Валерія: Так. І буду чемною до самого Різдва, а потім побачимо!
Миколка: А я намагаюсь увесь час бути добрим.
Мене звати
Миколкою на честь святого Миколая.
Чортик( із-за спини до Валерії): Скажи йому щось нечемне!
Валерія: Тільки дурень
може бути вічно чемним.
Миколка: Що ти кажеш? То виходить – я дурень!
Чортик ( до Валерії): Покажи йому язика!
Чортик (до Миколки): Бачиш, яка вона! Чого ти стоїш? Бий її!
Миколка : О ні, битися не можна!
Разом: А ви часом не Чортики?
1.Чортики, ми – чортики.
В нас кирпаті носики
2.Трохи нам обом шкода,
Що прийшли до вас дарма.
Вчитель.
Вам шкода, а ми раді, що немає
для вас друзів серед наших дітей.
Ідіть собі, пошукайте їх
десь в іншій школі.
Вправа
«ТАК» чи «НІ»
— Коли вам краще жити:
Коли сміються діти? (Так)
— А чи тоді, як всі кричать,
І їм не можна ради дать. ( ні)
— Бабусі хлопчик допоміг. Він, діти, добрий хлопчик?
(Так)
— Тепер усі скажіть мені: У сварці жити добре? (Ні)
— Тепер усі скажіть мені: У сварці жити добре? (Ні)
— А як немає забіяк, Тоді усім прекрасно? (Так)
— А як серця у всіх ясні, То вам погано, діти? (Ні)
— Співає хлопчик гарно як! А вам подобається? (Так)
— А як обличчя всіх пісні, Похмурі, злі? Вам добре? (Ні)
— Реве і трощить все чудак, Це теж погано, діти? (Так)
— Тоді іще скажіть мені: Як діти б'ються, добре? (Ні)
— А як серця у всіх ясні, То вам погано, діти? (Ні)
— Співає хлопчик гарно як! А вам подобається? (Так)
— А як обличчя всіх пісні, Похмурі, злі? Вам добре? (Ні)
— Реве і трощить все чудак, Це теж погано, діти? (Так)
— Тоді іще скажіть мені: Як діти б'ються, добре? (Ні)
Звичайно, краще в мирі жити
І з усіма дітьми дружити.
Щоб всі веселими були,
У мирі й злагоді жили!
У мирі й злагоді жили!
Наслідуйте, діти, Святого Миколая, творячи тільки добрі справи!
Вчитель. Шановні
батьки! Діти з любов’ю і задоволенням готувалися до цього свята. Вони
виготовили для вас ангелочків.
Вручення Ангелочків.
Учитель : Святий Миколай прислав
нам листа
ЛИСТ ВІД СВЯТОГО МИКОЛАЯ
Будьте ж, діти, завжди чемні,
Помагайте тим, хто темний,
Тим, хто впав, подайте руку,
Не вважайте це за муку.
Любіть маму, любіть тата,
Дідуся, бабусю, сестру, брата.
І любіть свій рідний край,
Вас полюбить Миколай –
Подарунки приготує,
Всіх вас ними почастує,
Треба лиш не забувати,
Всіх на світі шанувати.
Вчитель. Отож, не забудьте взавтра вранці зазирнути під свої подушки,
я сподіваюсь, що кожен із вас отримає подарунки від Святого Миколая,
бо він знає , що ви слухняні, працьовиті і добрі діти.
Дякую всім за увагу!
Немає коментарів:
Дописати коментар